10 Mayıs 2016 Salı

Hayatımızı değiştirmek bizim elimizde, kilomuzu değiştirmek nasıl olmasın?

Merhaba arkadaşlar. Şimdiden uyarayım uzun bir yazı olacak ama eminin dikkatli okuduğunuzda hayatınıza bir artı katacak hatta hayatınızı değiştirecek belki. Diyetler, kürler, spor tamam ama kilo vermede çoğumuzun unuttuğu bir konu var.
3-4 yıl önce falan bir kitap çıkmıştı belki duymuş veya okumuşsunuzdur 'Secret' diye. Kitabı okuyanlar 3e ayrılıyor bence. 1. grup böyle saçma şey mi olur diyenler, ikincisi denemeye karar verip başaramadan pes edenler ve içinde benim de bulunduğum hayatı değişenler. Ben bir şeye gerçekten taktım mı çok takıyorum.O dönemler ergenliğimin zirve yaptığı zamanlardı. Hoşlandığım bir çocuk, sürekli kavga ettiğim bir ailem, arkamdan bıçaklamış arkadaşlarım ve hayallerimle hıçkıra hıçkıra ağlarken aynı zamanda gecelerce dua ettiğim hayatım. Kendimi yalnız ve terk edilmiş hissediyordum. Başıma gelen kötü olayları ve daha kötülerini düşünmekten uyuyamadığım geceler vardı. Çaresizdim. Bir gün bir kitap çıktı karşıma belki tesadüf belki değil. Bana hayatımı nasıl istediğim gibi yapabileceğimi anlatıyordu. Denemeye başladım, ilk başta ben de bu ne ya dedim ama dediğim gibi çaresizdim ve denemekten ne zarar gelecekti. Tek kitap yetmedi 5-6 tane daha kitap aldım konuyla ilgili. Dikkatlice her satırı okudum, notlar aldım.

Peki bu kitap ne anlatıyor, nasıl hayatım değişti? Pozitif düşünmeyi, hayal kurmayı. Hayatımın değişmesi için önce düşüncelerimin değişmesi gerektiğini öğrendim. Kolay olmadı, düşünceleri, düşünme tarzını değiştirmek giyim tarzını veya saç stilini değiştirmeye benzemiyor. Düşünce değiştirmek derken neyden bahsediyorum? Konumuz kilo vermek olduğuna göre burdan bir örnek vereyim. Bedeninizi değiştirmek istiyorsunuz. Çoğu insan bunu artık şişman olmak istemiyorum veya kilo vermek istiyorum olarak dile getiriyor. Yani kilolara veya şişmanlığa odaklı. Oysa olması gereken 60 kilo olmak istiyorum veya fit olmak istiyorum. Yani mevcut duruma değil olması istenen duruma odaklı düşünmek. Hayatımızdaki her konu için bu geçerli aslında. Başımıza kötü bir şey geldiğinde o kötü şeyi düşünüp durursak daha fazlasını çağırırız. Aslında başım hiç dertten kurtulmuyor, beni hiç iyi bir şey bulmaz diyen insanların sorunu da bu.

Peki düşüncemizi nasıl pekiştirebiliriz? Hayal kurmak benim en sevdiğim. Gece yatmadan veya günün herhangi bir saatinde gözlerimi kapatıyorum ve hayal kuruyorum. Nasıl hayaller? Yine kilo vermek üzerinden gidersek kendimi zayıf hayal ediyorum ama öyle dururken falan değil. Mesela her gün geçtiğim sokaktan geçerken hayal ediyorum kendimi, ince belli, sütün bacaklı bir şekilde. Giymek isteyip giyemediğim giysiler içinde düşünüyorum kendimi. İkinci bir yolu ise yazmak. Bu da en ağzı açık bırakan yöntem. Bir hikaye okumuştum beni en çok etkileyen hikayelerden biriydi. Bir adam gençliğinde bir hayal panosu yapmış. Yani bir panoya yaşamak istediği evin resmini, sahip olmak istediği eşin özelliklerini ve daha bir çok hayalini asmış. Bir kaç defa taşındıktan sonra pano kutulardan birinde kalıp unutulmuş. Seneler sonra çocuğu eski kutuları karıştırırken panoyu bulmuş ve babasına bu ne diye sormuş. O an adam şok olmuş çünkü panodaki hayaller teker teker gerçekleşmiş. Aynı resimdeki gibi bir evde istediği gibi bir eşle yaşıyormuş. Haberimiz olmasa da evren çalışıyor.

Düşünüyorum ama olmuyor? Sakın vazgeçme arkadaşım, devam et. Az önce anlattığım hikayenin benzerleri bir kaç defa kendi başıma geldi. Yazdığım sonrasında ise unuttuğum yazıları, hiç olmayacak şeyleri bile aylar sonra bulduğumda oha dedim. Hepsi olmuş hepsii. Artık daha mutlu bir insanım. Geceleri rahat rahat uyuyabiliyorum, daha az ağlıyorum ve ağlamak yerine hayal kuruyorum. Hayal kurdukça hem motive oluyorum hem kendimi iyi hissediyorum hem de hayatımı kendi ellerimle şekillendiriyorum.

Dileklerinizin hemen gerçekleşmesini beklemeyin ama merak etmeyin. Zamanı geldiğinde hepsi gerçekleşecek. Neden gerçekleşmiyor diye düşündüğünüzde sadece olmasını geciktirirsiniz. Onun yerine zamanı geldiğinde olacak diye düşünün, umutsuzluğa kapılmayın.

Belki anlattıklarım saçma geldi ama deneyin kaybedecek neyiniz var ki? Eğer anlattıklarım ilginizi çektiyse yazımın sonunda kitap önerisi de yapacağım merak etmeyin :)

Çok uzun anlattın bi özetle ne yapmam gerektiğini derseniz işte özetliyorum. Zayıflama üzerinden tabii.

*Kilo vermek istiyorum gibi cümleler yerine fit olmak istiyorum gibi cümleler kurun.
*Vücudunu en beğendiğiniz ünlünün veya herhangi bir kişinin bir resmi bulunsun sürekli görebileceğiniz bir yerde. Mesela çıktısını alıp odanıza koyun veya telefonunuzun arka planı yapın. O sizin hedefiniz ve her zaman onu hatırlayacaksınız.
*Umutsuzluğa kapılmak yerine zamanı geldiğinde olacak diyin.
*O hafta bir iki kilo aldıysanız aldığınız kiloları düşünmek yerine vereceğiniz kiloları düşünün.
*Kendinizi olmak istediğiniz şekilde hayal edin.

Umarım bu yazım benim olduğu gibi sizin de hayatınızı değiştirmek için bir adım olur. Sihir değil, büyü değil, sadece SİZ.

İşte kitap önerileri :

İste ve Al - Annabel Monaghan
The Secret - Rhonda Byrne


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder