11 Mayıs 2016 Çarşamba

HEP BİRLİKTE TABAKTA YEMEK BIRAKILMAZ KULÜBÜNDEN AYRILALIM MI?


Merhaba yol arkadaşlarım. Dün Paul McKenna-Sizi Zayıflatabilirim adlı kitabı aldım. Değişik bir yöntemle zayıflayabileceğimizi söylüyor. Aslında çok basit. Uygulamamız gereken yalnızca 4 maddeden bahsediyor.


1) Aç olduğunuzda yiyin.
2) Gerçekten istediğinizi yiyin.
3) Bilinçli yiyin ve her lokmanın tadını çıkarın.
4) Doyduğunuzda bırakın.

Kısaca anlatmak gerekirse bu amcamız diyetlerin işe yaramaz olduğunu düşünüyor. Elbette kilo verenler var fakat diyeti bıraktıklarında verdikleri kiloyu aynen geri alıyorlar. Buna harfiyen katılıyorum. 6 aylık zor bir diyet yerine hayatımız boyunca uygulayabileceğimiz sağlıklı bir beslenme tarzını savunuyorum. Mesela beyaz ekmek. 6 ay boyunca beyaz ekmek yemediniz fakat sonra geri döndünüz. Ne olacağını tahmin etmek için müneccim olmaya gerek yok. Bunun yerine ekmek yeme alışkanlığınızı değiştirin. Mesela ben beyaz ekmekten tam tahıllı ekmeğe geçiş yaptım ve artık canım beyaz ekmek istemiyor bile.
Aç olduğunuzda yiyin maddesinin özü çok acıkıp birden yemeğe saldırmak yerine acıktığınızı hissettiğiniz anda yiyip daha az şeyle doymak.
Bilinçli yiyin derken yavaş yemeyi ve yemeği düşünmeyi kastediyor. Mesela her lokmada çatalı bırakın ve yemek yerken başka bir şeyle ilgilenmeyin ki doyduğunuzu hissedin.
Son madde ise günümüz şartlarında en zor olanı bence. Çünkü tabakta yemek bırakmak günümüzde ayıp olarak karşılanıyor. Anneniz yemek yaptı, tabağınıza koyuyor. Yeter anne dedikten sonra bir kaşık daha koyuyor. Doyduğunuzda ve yemek istemediğinizde beğenmedin mi? Ye yavrum sen gençsin. tepkileriyle karşılaşıyoruz. Annemize anlattığımızda kırılacağını ve üzüleceğini sanmıyorum. Tam tersine anlayışla karşılayacaktır. Veya bir restoranta gittiniz yemek söylediniz, doydunuz bu sefer de 'o kadar para verdim bitireyim bari' düşüncesi oluşuyor. Parayı zaten verdin karşılığında da zaten doydun. İhtiyacından daha fazla yemen paranı geri getirmiyor. Bir de şey var: Her yerde açlıktan ölen insanlar var ben bu yemeği yemeliyim. Şişman olmamızın o insanlara faydası ne? Şişman halimle bir selfie çekip onlara 'En azından şunu bilin, yemekler çöpe gitmiyor' mu diyeceğim? Bizim şişman olmamızın kimseye bir faydası yok. Sadece bize zararı var unutmayın. O yüzden tabakta yemek bırakılmaz kulübünden ayrılın ve fit bir yaşama bir adım daha atın :)

Ayrıca kitapta yazan aşırı iştah krizleriyle baş etme yönteminden bu yazımda, egzersiz için motive arttırma yönteminden de burada bahsettim.Oralara da beklerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder