8 Mayıs 2016 Pazar

Kinoa İle Diyetlerimize Tat Gelecek

Selam kızlar !

İnstagram sayfama bir çok kinoa salatası, kısırı, pilavı resimleri düşüyordu ben de neymiş ya bu diye ve o kadar hoşuma gitti ki koşa koşa gittim almaya. Migrostan aldım ben 12 liraya. Siyah kino diye bir çeşidi de vardı ama çok pahalı geldi gözüme ben de beyaz kinoa aldım.


Nedir Kinoa?

Kinoa tahıl gibi kullanılan ama tahıl olmayan bir bitkiymiş. Öyle besleyici ki NASA uzaya gönderdiği astonatların beslenmesinde bile kullanmış. Dünyadaki olası bir tahıl sıkıntısında kinoa alternatif ürün olarak düşünülmekteymiş. Aynı zamanda gluten içermiyormuş.

Faydaları Neler?


*Kinoa Tam Proteine sahiptir yani vücudun ihtiyacı olan bütün aminoasitleri içerir.
 *Sindirime yardımcı olur. Diğer tahılların iki katı kadar besin lifi içeriyormuş.Bu lifler hem tok tutuyor hem de kabızlık, hemeroid gibi sindirim ve bağırsak sorunlarıyla mücadele ediyormuş.

Kilo vermede yeri ne?

*Kalsiyumu zengin besinler metabolizmayı hızlandırdırır, kinoa sütten daha fazla kalsiyum içerdiğinden emilim gücünün yüksek orandadır.
*Yüksek protein içerdiğinden kolestrolü yükseltmeden tok tutar.
*Gluten içermediğinden vücutta ödem oluşmasını engeller.
*Magnezyum içerdiğinden diyet ve yoğun spor yapılan dönemlerde kas ve kemik yapımızı korur ve vücuda enerji verir.
*100 gram pişmiş kinoa 120, pişmemiş ise 367 kalori.

Kinoayı Nasıl Tüketmeliyiz?

Kionayı pişirmeden önce çekirdeği saran ve acı bir tadı olan kabukları iyice temizleyin. Bunun için kinoayı derin bir süzgece aldıktan sonra musluğun altına koyun ve soğuk suyu açıp avucunuzla çok fazla sıkmadan çekirdekleri ovalayın.

Kinoa ile yapılabilecek kolay tarifleri bu yazımdan ulaşabilirsiniz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder